Brukervilkår
1. Generelle Vilkår og betingelser
Ved å ta i bruk Yogakompasset AS sine tjenester godtar du alle våre vilkår. Yogakompasset er en formidler av yogaarrangementer og kobler sammen våre partnere med våre brukere. Den som tilbyr en tjeneste defineres som en partner, og den som kjøper og gjennomfører tjenesten defineres videre som en bruker. Så snart brukeren booker en tjeneste med en av våre partnere, foreligger det en egen avtale mellom brukeren og partneren. Våre samarbeidspartnere er yogalærere som holder yogareiser, men de er ikke ansatt hos Yogakompasset. Yogakompasset har dermed ikke ansvar for selve utførelsen av tjenesten. Vi minner om at ved kjøp godtar man både Yogakompassets vilkår og partnerens. Partnerens vilkår er oppgitt på annonsesiden.
1.1 Generelle vilkår:
- Du må være over 18 år for å foreta et kjøp
- Du besitter myndighet til å inngå skriftlige og juridiske avtaler
- Det er ikke tillatt å ha en oppførsel som er falsk, diskriminerende, rasistisk eller som krenker andres rettigheter.
- Plattformen og nettsiden kan inneholde innhold med immaterielle og materielle rettigheter.
- Vi forbeholder oss retten til å avvise enhver bestilling som blir utført hos oss. Yogakompasset kan også begrense eller kansellere antall kjøp per person.
2. Brukerens ansvar
Som bruker av Yogakompasset må du sørge for å lese gjennom hele beskrivelsen av yogaarrangementet før du bestiller. Du kan ikke klage i etterkant på grunn av manglende forståelse av hva som er inkludert eller ikke inkludert, for eksempel transport, overnattingssted, mat, aktiviteter, dato eller annen relevant informasjon. Det er brukers ansvar å undersøke dette selv, men vi er selvfølgelig behjelpelige dersom du har spørsmål. Vi anbefaler alltid at kundene forsøker å løse eventuelle problemer direkte med partneren av yogaarrangementet før de tar klagen videre til oss. Dette kan for eksempel være problemer med overnattingsstedet, manglende informasjon eller endringer i programmet. Vår partner kan ofte løse problemet direkte, noe som er en enklere og mer effektiv måte å løse konflikten på.
3. Yogakompassets ansvar
Yogakompasset ønsker å gi deg den beste opplevelsen når du bruker vår plattform. Derfor arbeider vi for at tjenesten skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Dessverre kan det oppstå tilfeller der tjenesten er utilgjengelig for kortere eller lengre perioder, for eksempel ved tekniske feil, vedlikehold eller andre årsaker utenfor vår kontroll.
Vi vil forsøke å være tilgjengelige for kundeservice med en svartid på maks 24 timer. Vi er tilgjengelige hverdager 09:00–17:00 og vil gjøre vårt beste for å innfri disse forventningene, men vi kan ikke garantere at vi alltid vil klare det. Du kan kontakte oss ved å ringe eller chatte med oss via Kontakt oss-siden
Yogakompasset tar ikke ansvar for manglende tilgjengelighet av tjenesten. Vi arbeider for å sikre at informasjonen på vår plattform er så korrekt som mulig, men gir ingen garantier for nøyaktigheten eller fullstendigheten av innholdet. Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer når som helst uten forvarsel. Innholdet på plattformen gis som det er, og vi gir ingen garantier angående innholdet.
4. Pris
Prisene for tjenestene hos Yogakompasset kan variere basert på faktorer som tilleggstjenester og spesifikke valg. `Fra` -prisene i annonsene viser den laveste tilgjengelige prisen, men det er viktig å lese beskrivelsen nøye for å forstå hva som er inkludert.
Yogakompasset forbeholder seg retten til å justere priser uten forvarsel. Vi gjør vårt beste for å sikre korrekt prisinformasjon, men kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil. Ved prisfeil vil vi korrigere dette og gi deg muligheten til å fullføre kjøpet til riktig pris eller få pengene refundert.
4.1 Prisgaranti
Prisgaranti betyr at våre partnere ikke kan sette en høyere pris på Yogakompassets nettside enn på sine egne plattformer. Det finnes imidlertid noen unntak. I enkelte tilfeller kan partnerne tilby spesialpriser til sine egne kundegrupper, for eksempel til deltakere som har vært med på tidligere arrangementer. Dette er utenfor vår kontroll.
Vi vil likevel alltid gjøre vårt beste for å sikre at prisene som oppgis på Yogakompasset er de beste som er tilgjengelige for våre brukere.
5. Betaling
Yogakompasset ønsker å sikre at du har en trygg og enkel opplevelse når du betaler for våre tjenester. Derfor har vi valgt Stripe som betalingsleverandør. For noen av våre tjenester vil du ha muligheten til å betale et depositum, og beløpet kan variere avhengig av yogarrangementet. Via Stripe kan du betale med kort, Klarna, Apple Pay og Google Pay.
5.1. Tilbakebetaling
I enkelte tilfeller kan det være nødvendig å tilbakebetale hele eller deler av beløpet, for eksempel ved feil i prissetting, en gyldig kansellering eller andre spesifikke omstendigheter. Tilbakebetaling håndteres gjennom Stripe, og prosessen kan ta mellom 5 og 10 arbeidsdager. Så snart tilbakebetalingen er bekreftet, vil vi sende deg en kvittering som dokumentasjon.
5.2 Ansvar over betaling
Når vår partner har bekreftet at det er tilgjengelig kapasitet, må betalingen fullføres innen 24 timer for å sikre din plass. I enkelte tilfeller kan betalingsfristen være kortere, spesielt dersom arrangementet nærmer seg. Dette skyldes behovet for å frigjøre plassen til andre interesserte dersom betalingen ikke mottas i tide. Når betalingen er fullført, vil du motta en bekreftelse på e-post. Deretter vil vår partner kontakte deg med mer informasjon om arrangementet
5.3 Moms
Vi plikter å informere om at det beregnes merverdiavgift (moms) på vårt tjenestegebyr, og denne satsen er 25 %. På kvitteringen vil det fremgå tydelig hvor mye av beløpet som utgjør moms.
5.4 Gavekort
Gavekort er gyldige i 12 måneder fra kjøpsdato. Det er mulig å bestille et arrangement som finner sted etter gavekortets utløpsdato, så lenge bestillingen foretas innenfor gavekortets gyldighetstid. Ved kjøp av gavekort mottar du en rabattkode som kan brukes ved betaling.
6. Forsikring
Yogakompasset kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tap som oppstår i forbindelse med bruk av våre tjenester og er ikke ansvarlig for forsikring. Vi anbefaler at du undersøker dine forsikringsmuligheter og tegner en passende forsikring som dekker dine behov. Det kan være at noen av våre partnere tilbyr forsikring som en del av tjenesten. Det er viktig å undersøke dette for å sikre at du er dekket.
6.1 Skader
Du må informere vår partner dersom du opplever skader eller lignende før eller under et yogaarrangement. Yogakompasset og våre partnere tar ikke ansvar for skader som kan oppstå under yogaøvelsene. Som deltaker er du ansvarlig for å kjenne dine egne begrensninger, uavhengig av instruksjoner gitt av lærerne.
Yogakompasset er heller ikke ansvarlig for eventuelle utgifter knyttet til medisinsk hjelp. Det er ditt ansvar å sørge for at du er i god fysisk form og helse for å delta, og å informere partneren om eventuelle skader eller helseproblemer du måtte ha på forhånd.
7. Kansellering av våre partnere
Våre partnere har rett til å endre eller kansellere et yogaarrangement frem til det er 100 % bekreftet at arrangementet blir gjennomført. Vi anbefaler derfor at du venter med å gjøre økonomiske forpliktelser knyttet til tjenesten til etter at partneren har bekreftet arrangementet fullt ut.
Dersom en av våre partnere kansellerer arrangementet, vil hele beløpet du har betalt refunderes i sin helhet. Yogakompasset kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for eventuelle andre kostnader som oppstår som følge av kanselleringen.
Vi vil alltid gjøre vårt beste for å finne en alternativ løsning eller tilby en lignende tjeneste fra en annen partner dersom det er mulig. Du vil bli informert så raskt som mulig dersom det skjer endringer, og vi vil samarbeide med deg for å finne en passende løsning.
7.2 Kansellering for brukere
Kanselleringsvilkårene finner du i partnerens vilkår på annonsesiden. Her er likevel en oversikt over hvordan vi forholder oss til kanselleringer:
- Ved sykdom kan du sende oss en legeattest dersom du må gi fra deg plassen på et arrangement.
- Som hovedregel refunderer vi ikke vårt tjenestegebyr på 12 %, men vi vil kontakte deg for å finne et alternativt arrangement som passer dine behov. Dersom vi ikke finner et passende alternativ, vil vi selvfølgelig refundere hele beløpet ved gyldig legeattest.
8. Endringer og feilretting
Yogakompasset forbeholder seg retten til å endre eller rette eventuelle feil i produktinformasjon, tekster på nettstedet og annet publisert materiale. Vi gjør vårt ytterste for å sikre at all informasjon er nøyaktig og oppdatert, men kan ikke holdes ansvarlig for feil eller unøyaktigheter. Vi oppfordrer derfor brukere til å undersøke all informasjon nøye før de gjennomfører en bestilling.
9. Brukerinformasjon
Når du bestiller et yogaarrangement gjennom oss, forplikter du deg til å oppgi korrekte og fullstendige opplysninger. Yogakompasset samler kun inn nødvendig informasjon som navn, fødselsdato, telefonnummer og e-postadresse.
Det er ditt ansvar å sørge for at denne informasjonen er korrekt, nøyaktig og oppdatert. Hvis opplysningene dine endres etter at du har gjort bestillingen, er det viktig å informere oss så snart som mulig for å unngå problemer eller forsinkelser